Celem Przedszkola jest wspieranie dzieci w gromadzeniu i porządkowaniu
doświadczeń o sobie, świecie i budowaniu wiedzy ogólnej o nim, w różnych jej obszarach i przydatnej dla zrozumienia zjawisk i zdarzeń, związków i zależności występujących w najbliższym otoczeniu dziecka. Przedszkole organizuje warunki do gromadzenia przez dzieci doświadczeń społecznych w zakresie działania wspólnego, nawiązywania kontaktów w różnych sytuacjach i różnym celu z zastosowaniem umowy, form negocjacji, kompromisu.
Przedszkole wprowadza dzieci w zakres wartości witalnych, związanych z ochroną
własnego zdrowia, poznaniem siebie jako organizmu biologicznego, wartości duchowych,
związanych z kulturą, estetyką, moralnością.
Przedszkole w szczególności:
- dba o zdrowie, bezpieczeństwo i rozwój dzieci,
- wspiera i doradza rodzinie w wychowaniu dziecka,
- zapewnia warunki umożliwiające dziecku rozwijanie poczucia tożsamości
narodowej oraz własnej historii i kultury.
Szkoła podstawowa
Szkoła w szczególności umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły. Realizację programów nauczania zgodnych z podstawą programową. Zapewnia dostęp do środków dydaktycznych w czasie zajęć edukacyjnych. Gwarantuje dobywanie wiedzy na poziomie zgodnym z możliwościami dziecka z uwzględnieniem opinii i zaleceń publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej. Umożliwia wszechstronny rozwój ucznia uwzględniający jego możliwości psychofizyczne, zdolności, zainteresowania i potrzeby.
Szkoła w szczególności zapewnia:
- opiekę wychowawczą, dydaktyczną, profilaktyczną uwzględniającą bazę i możliwości szkoły,
- kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizacji celów i zadań szkoły,
- prawo do swobodnego wyrażania swoich myśli i poglądów zgodnie z Konwencją Praw Dziecka,
- możliwość zorganizowania zintegrowanego systemu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz rozpoznanie ich możliwości psychofizycznych.
Gimnazjum
Gimnazjum w szczególności umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły. Realizuje programy nauczania zgodne z podstawą programową. Gwarantuje dostęp do środków dydaktycznych w czasie zajęć edukacyjnych a także umożliwia zdobywanie wiedzy na poziomie zgodnym z możliwościami dziecka. Prowadzi wszechstronny rozwój ucznia uwzględniający jego możliwości psychofizyczne, zdolności, zainteresowania i potrzeby.
Gimnazjum w szczególności zapewnia:
- opiekę wychowawczą, dydaktyczną, profilaktyczną uwzględniającą bazę i możliwości gimnazjum,
- kształtowanie środowiska wychowawczego sprzyjającego realizacji celów i zadań gimnazjum,
- prawo do swobodnego wyrażania swoich myśli i poglądów zgodnie z Konwencją Praw Dziecka,
- możliwość zorganizowania zintegrowanego systemu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz rozpoznanie ich możliwości psychofizycznych,
- wsparcie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.